02 November 2014

Omega-3 untuk wanita hamil

Omega-3 merupakan nutrisi penting untuk kesihatan dan perkembangan sel-sel badan juga kesihatan optimimum. Munurut dari hasil kajian, Omega-3 meruapkan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA(Asid Eicosapentaenoic) dan DHA(Asid Docosahexaecoic) secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul dari punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

kenapa omega-3 sangat penting untuk wanita hamil?
  • kerana pengambilan omega yang terus menerus boleh mengurangkan alahan selepas bayi dilahirkan
  • Kerana peningkatan pengambilan EPA dan DHA telah terbukti dapat mengurangkan risiko lahir pra matang, pre-eklampsia dan kurang badan semasa bayi dilahirakn.
  • Kerana membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengadungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran.
  • kekurangan Omega-3 boleh menyebabkan ibu mengalami masalah kemurungan selepas melahirkan
satu hidangan OmegaGuard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

wanita hamil sangat memerlukan omega-3
________________________________________________________________________

FB : mar diana
No tel : 0193250676
Diana Pengedar sah Shaklee anda (SID NO 914467)
  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PENAFIAN: Untuk pengetahuan sahaja. Sila dapatkan nasihat doktor atau
pakar perubatan bertauliah mengenai kesihatan anda.

Maklumat perubatan dan penjagaan kesihatan dalam laman ini tidak bertujuan menggantikan jagaan profesional, khidmat nasihat, diagnosis atau rawatan doktor/pakar perubatan bertauliah. Laman ini tidak mempunyai jawapan kepada semua masalah kesihatan dan perubatan yang dialami. Jawapan kepada masalah umum mungkin tiada kaitan langsung dengan keadaan kesihatan anda. Sekiranya anda menyedari tanda/gejala penyakit atau jatuh sakit, sila hubungi doktor/pakar perubatan bertauliah untuk rawatan segera.

No comments:

Post a Comment