24 November 2014

Omega 3 bantu elak penyakit alzheimer



Dengan Omega 3 Omega 3 bukan sahaja penting untuk perkembangan memori bayi dan kanak-kanak, tetapi omega 3 juga dapat mengurangkan risiko alzheimer atau nyanyuk yang semakin tinggi peratusannya dikalangan warga tua.

Peranan Omega 3 Lambatkan Alzheimer Sebenarnya penyakit alzheimer atau nyanyuk tiada penawar tetapi kita boleh melambatkan kehadiran nyanyuk itu melalui pemakanan yang sihat, rajin bersenam dan mengurangkan stress.

Berdasarkan hasil kajian Framingham, seorang dewasa yang mengambil hidangan asid lemak omega 3 secukupnya iaitu 2-4gm setiap hari, tubuhnya mempunyai cukup kandungan DHA yang membantu menurunkan kebarangkalian untuk mendapat penyakit Alzheimer atau nyanyuk berbanding orang yang tidak mengambil cukup omega 3.

Memperbaikkan fungsi kognitif. Sekiranya anda mendapati ahli keluarga mengalami masalah seperti mudah lupa, cepat moody, short-tem memory loss, kebingungan, kemurungan dan sebagainya – segeralah berjumpa doktor. Pesakit yang melibatkan perkara sebegini perlu mendapat pengesahan doktor kerana dikhuatiri simptom2 tersebut bukan sekadar nyanyuk, tapi ada masalah otak yang lain.



omega 3 rawatan terbaik utk elak penyakit alzheimer atau demensia


PENAFIAN : Untuk pengetahuan sahaja. Sila dapatkan nasihat doktor atau pakar perubatan bertauliah mengenai kesihatan anda



SID NO 914467

FB : mar diana


No tel : 0193250676 

No comments:

Post a Comment