06 November 2014

Berapa banyak ikan yang perlu dimakan setiap hari?

Pengambilan ikan sebagai sumber protein dalam makanan adalah satu cara yang terbaik untuk mendapat khasiat Omega 3 kerana ikan adalah sumber Omega 3 yang paling kaya.

Mengikut kajian yang dibuat, cadangan pemakanan ikan yang baik adalah makan ikan sekurang-kurangnya dua hidangan seminggu. Cara terbaik ialah makan ikan yang kita suka. Makan ikan yang lebih kecil saiznya juga adalah baik kerana mengurangkan risiko pencemaran logam raksa (mercury) dan racun PCB yang mencemarkan  daging ikan terutamanya ikan yang lebih besar seperti ikan tuna dan ikan jerung.

American Heart Association (AHA) mencadangkan pengambilan satu gram EPA dan DHA setiap hari Jika anda tidak suka ikan maka anda boleh mengambil makanan lain yang kaya dengan omega 3 seperti  minyak flaxseed, minyak kanola, kacang walnut, telur diperkaya omega 3 dan suplemen omega 3 yang berada dipasaran sekarang sebagai contoh OMEGAGUARD Shaklee.

Untuk cara yang lebih mudah ambillah suplemen Omega 3 sekarang. Makanlah  Omega 3 setiap hari untuk kesihatan jantung anda. sekurang-kurangnya dengan makan ikan untuk mengurangkan risiko sakit jantung koronari.





 
SID NO 914476
 

FB : mar diana


No tel : 0193250676 


********PENAFIAN: Untuk pengetahuan sahaja. Sila dapatkan nasihat doktor atau
pakar perubatan bertauliah mengenai kesihatan anda.***********

No comments:

Post a Comment