30 December 2014

Seronok rupanya sambil membelek,membaca majalah-majalah lama ni. Al kisah keratan ni dipetik dari majalah harmoni edisi 1-15 oktober 2008. Masa ni Diana baru berumur 26tahun. Sudah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata.

Berbalik pada cerita menarik tersebut.

"FILEM KOMEDI" sihatkan Jantung.

Anda pencinta filem komedi? Berbahagilah kerana menikmati filem komedi amat baik untuk kesihatan jantung.

Penelitian terbaru oleh sekumpuan penyelidik dar University   Maryland, Amerika Syarikat ke atas 20 orang dewasa yang sihat membuktikan segalanya. Sewaktu para peserta menonton filem komedi, There's Something About Mary, 19 daripada 20 pederta tersebut mengalami peningkatan alioran darah yang melancarkan perjalanan darah mereka.

Perubahan tersebut membuktikan kesan filem komedi pada tubuh peontonnnya ketika ketawa dan terhibur adalah sama dengan kesan sejenis ubat penyakit jantung bernama ed statins.

Ketawa secara spontan dapat membuat arteri melebar. Sedangkan stress kerana menonton  filem sedih membuatkan arteri menjadi sempit. Bahkan, menonton filem humor juga dikatakan setara  dengan melakukan latihan aerobik. Dengan semua kesan baik ini para penyelidik yakin bahawa kondisi yang bahagia sangat berpengaruh untuk menyembuhkan penyakit berkaitan jantung.

Dengar tu ye korang. pasni tak mau stress-stress, nanti arteri cepat sempit. Grand ma shaklee D\Cery selalu pesan, untuk mengurangkan stress, banyakkan mengaji dan beristighfar.

No comments:

Post a Comment