04 December 2014

Lambakan Khasiat Vitamin E plus selenium


VitaminE adalah  vitamin larut lemak. Ia merupakan vitamin antikosidan yang aktif. Namun begitu, kehadiran Selenium di dalam vitamin E brand Shaklee, meningkatkan potensi kefungsian Vitamin E itu sendiri. Kedua-duanya bersifat antioksidan di mana ianya bekerjasama untuk melambatkan penuaan.
 
Berapakah kandungan selenium dalam setiap Vitamin E Shaklee?
Setiap tablet Vitamin E Shaklee mengandungi 10 mg selemium semulajadi yang bertujuan membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga aadalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksasa, cadmium dan mnegukuhkan anti oksidan dan melindungi retina.

Jadi nak tahu apakah rahsia sebenar Vitamin E Shaklee yang menjadi sebutan orang ramai?
Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana Vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan yang konsisten sangat membantudaalm mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu dalam menghilangkan parut dan jeragat. 

Membantu wajah Nampak lebih berseri dan tidak kusam. 

Vitamin E mencegah dan mengecutkan segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Ramai Ibu-ibu yang menyusukan bayi  mengamalkan vitamin ini untuk mengatasi masalah bengkak susu atau clog duct.

Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan.Bagi ibu menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon plaktin yang lebih tinggi dari hormone estrogen. 
 
Apa peranan Vitamin E dalam menyelesaikan situasi sebegini rupa.? 
Vitamin E membantu masalh kedinginan. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar.Ia sangat membantu apabila is ibu yng menyusukan bayi mereka mengalami luka di bahagian nipple. Kebanyakan ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet atau pun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu pulih dari kesakitan yang dilalui..Bgai wanita yang pernah melahirkan anak, tahukah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. 
 
Namun dengan pengambilan Vitamin E Shaklee yang konsisten dapat membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.



No comments:

Post a Comment