24 December 2014

Pilihan yang bijak

Nampak tak kunci yang beribu-ribu lemon tu? Nilah peti besi di mana semua kunci unit kondominum Zetapark di letakkn di dalam almari ni. Sikit lagi kosonglah almari ni bila semua kunci abis diserahkan kepada tuan umah masing-masing. 

Untuk 2, 3 bulan ni memang staff di sini include myself..tersangat lah sibuk melayan ragam-ragam owner kondo ni. Nak tu,nak ni. Pening kepala mak nuk. Yelah rumah mahal..layan pun first class. tak gitu. Range harga untuk 1 unit kondo di sini tak lari dari rm700k se unit. Tertelan air liur dengarkan harganya. Hahhaha.....nasiblah diana nya umah dah settle semua. Cash on delivery. Hihihi

Semalaman layan all that keys..satukan kunci box dengan kunci-kunci yang lain. Sampai naik  patah pinggang hamba. Nasib lah ada ostematrix. Hilang segala lenguh-lenguh yang ada. Bangun pagi segar terus.

Tetiba teringat kat opis lama, di kala ujung bulan ni pasti sibuk dengan gaji staff, gaji sendiri, Sosco, Kwsp, audit..dan bermcam-macam lagi.

Berbalik pada cerita kunci tadi...apa yang diana nak sampaikan ialah dalam hidup ini kita diberi banyak pilihan. Samaada 

Nak jadi kaya atau Nak  jadi miskin
Nak  jadi baik atau nak jadi jahat
Nak jadi seorang yang rajin atau pemalas
Nak jadi sorang yang banyak amalan atau tak da amalan langusng

Semua pilihan kita yang pilih, kita yang buat.Jadi buatlah pilihan yang bijak.


Supaya tidak  menyesal di kemudian hari.

No comments:

Post a Comment