28 December 2014

7 manfaat utama Carotomax untuk kesihatan mata

Kelmarin Diana dah cerita apa itu Vitamin carotomax? Entry kali ni Diana nak kongsikan manfaat/kelebihan vitamin carotomax ni. Carotomax bukan sahaja bertindak untuk mereka yang ada masalah rabun sahaja, malahan terdapat manfaat-manfaat lain. Di sini Diana senaraikan 7 manfaat utama vitamin tersebut.

1. Lebih Selamat Dari vitamin A 
Penemuan terawal vitaminb adalah pada tahun 1912 iaitu Vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.. Walaubagaimana pun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekurso Vitamin A dan beta karotena di dapati selamat untuk pengambilan.

2. Mempertingkatkan Penglihatan
Ia menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering). kelesuan mata, glaucoma, katarak floaters,eyebags dan gegelung hitam di mata

3. Meredakan Penyakit Kulit
Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering. kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ukser kulit

4. Melindungi Epithelial
Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, punci kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

5. Melawan kanser dan Oksidasi
Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembetukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel matu yang teroksida.

6. Menghalang infeksi
Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatatis, asthma, flu dan selsema

7. Menggalakkan perkembangan  Normal dan Sihat.
Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat. gusi dan sistem reproduksi. juga penghasilan sperma yang sihat.

7 manfaat/kelebihan/funsi vitamin a untuk mata

Caromax dijamin Sentiasa Selamat, Sentiasa semulajadi dan Sentiasa Mesra Alam

jika inginkan carotomax bolehlah menghubungi Diana seperti butir dibawah
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment