29 October 2014

Memecahkan lemak dan kolestrol



Lesitin menurut Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Lesitin (bahasa Inggeris: Lecithin) merupakan campuran glikolipid, trigliserid dan fosfolipid. Lesitin digunakan sebagai bahan tambah makanan serta dalam ubat-ubatan.

Molekul fosfatidlikolin (Phosphatidylcholine)

Bagi orang biasa, lesitin lazimnya merupakan salah satu bahan kandungan yang dimasukkan kedalam produk coklat susu.

Kebiasaanya lesitin merupakan produk halal kerana ia diperbuat dari telur atau minyak soya, terdapat juga diambil dari minyak bunga matahari.


Lecitin Shaklee


Diekstrak dari kacang soya organik bukan -GMO, setiap kapsul mengandungi :-
  • 520mg lecithin soya
  • 80mg kolin
  • 48mg inositol
Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol dan lemak tak tepu.

Khasiat, Fungsi dan Manfaat Lecitin

  • Menyerap vitamin yang larut-lemak - Membantu tubuh dalam menyerap Vitamin, A, D, E dan K yang larut-lemak
  • Melindungi hati - Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Ia juga membantu memulihkan kesihatan hati
  • Pemecah lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh
  • Pelangsingan - Menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
  • Mencantikkan otot dan kulit. Membentuk membran sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan
  • Memperbaiki alergi. Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit, dermatis, demam alergi.
  • Menghalang kejadiah batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol, lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress. Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimier dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran janin yang sihat.
  • Menghalang tekanan darah tinggi. Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.
  • Memperbaiki prostat lelaki. Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
  • Meringankan sembelit. lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin di dlm usus.

Keutamaan
Kepada mereka yang nak KURUSKAN BADAN, MEMECAHKAN LEMAK terutamanya KOLESTROL, atau 
kepada mereka yang banyak menggunakan otak (pelajar), amatlah digalakkan mengambil lecithin ini sebagai makanan tambahan mereka.

_____________________________________________________________
berminat?

Khas untuk mereka di alam maya jangn lupa boleh add diana di FB : Mar diana
Kkas untuk mereka di alam maya jangan lupa boleh email diana di : mardianaabudarin@gmail.com
Kkas untuk mereka yg HP sentiasa ditangan blh whatsapp diana di no : 019-3250676
Khas untuk mereka yang ingin jumpa diana secara face to face  jumpa diana di : Kg Pdg Balang, KL
COD sekitar Lembah Klang
 
Diana Pengedar sah Shaklee anda (SID NO 914467)

_____________________________________________________________


PENAFIAN: Untuk pengetahuan sahaja. Sila dapatkan nasihat doktor atau
pakar perubatan bertauliah mengenai kesihatan anda.
Maklumat perubatan dan penjagaan kesihatan dalam laman ini tidak bertujuan menggantikan jagaan profesional, khidmat nasihat, diagnosis atau rawatan doktor/pakar perubatan bertauliah. Laman ini tidak mempunyai jawapan kepada semua masalah kesihatan dan perubatan yang dialami. Jawapan kepada masalah umum mungkin tiada kaitan langsung dengan keadaan kesihatan anda. Sekiranya anda menyedari tanda/gejala penyakit atau jatuh sakit, sila hubungi doktor/pakar perubatan bertauliah untuk rawatan segera.

No comments:

Post a Comment