14 October 2014

Soya tidak menggemukkan

Betul ke minum ESP boleh mengakibatkan  kegemukkan?

Diana dapat statement during buat broadcast dgn member lama. 

kawan atas kawan diana cakap "i dah stop mkn ESP tu, mana taknya setiap bulan badan i naik mendadak...i makan utk 3 bulan je. then i quit."

Buntang nya mata diana bila dpat whatapp statement macam ni. Hai klah sayang, In honestly, berdasarkan pengalaman diana sendiri, kawan-kawan, adik beradik ESP tidak sama sekali MENGGEMUKKAN. Dengan Syarat pengambilan ESP mesti diambil dengan cara yang betul, sukatan yang betul dan masa yang sesuai.

Untuk yang sedang berdiet diana galakkan minum ESP sebelum makan pagi, kerana breakfast is low in kalori dan low glisemik index maka ia memastikan gula bertahan dalam darah. Oleh sebab itu, kita akan rasa kenyang lebih lama. Seandainya kite dah minum tetapi tetap  juga rasa lapar itu menandakan kita ni kurang minum air. Kerana otak tidak boleh membezakan antara haus dan lapar. 

Pantang larang minum ESP ialah jangan sesekali  minum esp sebelum tido. Ini kerana protein tidak akan diproses semasa anda tidak aktif maka kegemukan akan terjadi.

pengambilan yang dicadangkan

2-3 kali sehari, 2 sudu besar (semasa perut kosong) dan boleh dicampur dengan Meal Shakes dan Performance drink- (meleleh wei..sedap sangat!)


Secawan ESP TIDAK MENGGEMUKKAN ANDA


semua itu tipu..esp tidak menggemukkan


Dari penyelidikan diana Energizing Soy protein ini merupakan satu-satunya produk 

  •  Yang diiktifar diseluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yg sangat extensive   dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkn.
  • Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi ‘non-Gmo (non-gentically Modifeid Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
  • Setiap 850g yang dihasilakn daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga dan boleh bertahan lama.
  • Satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.  
  • Ia turut diperkaya dengan  5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral 
  • Secawan Esp ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah dioserap oleh tubuh manusia.
  • kandungan ikdeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39, menjadikan aia sangat sesuai utk pesakit kencing manis.“Indeks Glisemik – menempatkan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai Indeks Glisemik (G.I) yang tertinngi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memcahkan gula dengn perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam system badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkasamasa panjang. Sesetengah protein soya diproses dengn alcohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang degan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing soy protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isofalvon genestieon dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruahn kebaikan soya.
Apa itu asid Amino?
protin yang terdiri lebih dari 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia. 

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid-amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid-amino perlu tersebut.

Shaklee menguunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

Sila ambilperhatian!
Anda juga berminat untuk mengetahui



Secawan ESP TIDAK MENGGEMUKKAN ANDA



  • Diana sentiasa sudi untuk berkongsi segala pengalaman yang anda lalui untuk dikongsikan bersama
  • Diana  sentiasa menyediakan Konsultansi secara percuma untuk anda
  • Diana menyediakan Free delivery terutama bagi mereka yang duduk disekitar Lembah Klang, terutama yang duduk area Sentul, Gombak, Wangsa Maju dan Padang Balang.

Khas untuk mereka di alam maya jangn lupa boleh add diana di FB : Mar diana
Kkas untuk mereka di alam maya jangan lupa boleh email diana di : mardianaabudarin@gmail.com
Kkas untuk mereka yg HP sentiasa ditangan blh whatsapp diana di no : 019-3250676
Khas untuk mereka yang ingin jumpa diana secara face to face  jumpa diana di : Kg Pdg Balang, KL


Diana Pengedar sah Shaklee anda (SID NO 914467)





















No comments:

Post a Comment