26 January 2015

Jarak Selamat Tonton TV

Fakta Mitos


Mitos    : Meniniton televisyen dengan duduk terlalu dekat boleh merosakkan penglihatan.

Fakta    : Berada terlalu dekat dengan televisyen tidak merosakkan mata, tetapi duduk kurang daripada 1.5 meter daripada televisyen boleh membuatkan otot lensa mata letih menyebabkan mata pedih dan berair. Pastikan anda berada pada jarak yang selamat dengan televisyen ketika meninton termasuk pencahayaan dalam bilik yang cukup.

pastikan anda berada pada jarak yang selamat ketika menonton televisyen


Pengambilan 'Carotomax' salah satu vitamin untuk mengekalkan mata yang sihat. Bagi mereka yang mempunyai masalah penglihatan seperti rabun adalah digalakkan untuk mengamalkan caratomax tersebut.

Caratomax mengandungi 6 variasi karoten, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tamato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, dan minyak sawit. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Apa kata mereka?




Ramai dikalangan 'specky' sentiasa merungut betapa siksanya berkaca mata. Ada masanya speck lupa diletakkan di mana. Ada masanya speck terpatah dua. Ada masanya speck dibuat main oleh anak-anak. 

Ada yang berkemampuan mereka melakukan kaedah 'lasik'. Tetapi semua sedia maklum untuk menjalankan kaedah lasik memerlukan kos yang tinggi. 

Oleh itu jenama Shaklee merumuskan satu vitamin yang dikenali sebagai carotomax khusus  untuk  mereka yang mempunyai masalah penglihatan seperti rabun.

carotomax mengandungi 30 biji setiap botol.....




2 comments:

  1. rupanya shaklee ni ada mcm2 produk ye...

    ReplyDelete
  2. Gitulh kisahnya..hhihiiii...dari atas kepala...sampai luar dlam shaklee cover...hihihi

    ReplyDelete