02 January 2015

19 sebab Shaklee berbeza dengan jenama lain?

Kenapa Diana memilih jenama Shaklee sebagai suppliment Diana. Sedangkan di luar sana masih banyak jenama-jenama yang tak kurang hebatnya.

Ceritanya macam ni. Semuanya bermula apabila menyusukan amar Haikal. Masa tu nak banyakkan susu. Bila Diana google...almost yang akan keluar mesti pasal Shaklee produk. Terdetik dalam hati kenapa tak cuba. Sebab rata-rata fedback semuanya positif.

Sekarang dah nak masuk 3 tahun Diana consume Shaklee. Terdapat banyak sangat perbezaannya. Dari segi saiz badan, diana kekal maintain. Kulit muka dah kembali  pink-pink gitu. Badan dah tak rasa penat yang melampau. Pastu tiada sakit belakang lagi.

Sebenarnya banyak lagi perbezaan jenama Shaklee ni, tapi 19 fakta ni di antara yang terhebat tentang Shaklee. Shaklee sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam.
  1. Pada 1915 Dr. Forrest C. Shaklee menghasilkan produk yang pertama dikenali sebagai “Vitalized Minerals” dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi dari sayuran untuk mendapatkan khasiat mineral.Seorang biochemist menggelarkan sebatian tersebut sebagai “vitamins”.Inilah sejarah dimana perkataan vitamin terhasil.
  2.  Dr. Shaklee merupakan seorang chiropractor. Beliau memiliki ijazah dalam bidang nutrisi, biochemistry, philosophy and divinity.
  3. Pada 1924,Dr Shaklee membina health care center yang lengkap dengan pekerja terdiri daripada chiropractors, osteopaths, internist, general practitioners and surgeons. Dan untuk pertama kalinya, formula Dr. Shaklee untuk makanan kesihatan dibungkuskan dan dipasarkan.
  4. Pada 1928, beliau melahirkan a sensible diet regimen dan mencadangkannya untuk semua pesakitnya. Diet ini bersamaan dengan Food Guide pyramid yang sekarang ini juga dicadangkan oleh United States Department of Agriculture, tetapi dengan penambahan pada bijirin, buah2an ,sayur2an dan minima lemak dan gula.
  5. Pada January 1929, beliau menjadi menteri dan pada 1933, secara rasminya beliau menerima darjah kedoktorannya. Beliau menekankan kepentingan the spiritual part of life yang akhirnya menjadi filosopi asas dalam Shaklee.
  6. Beliau mengamalkan ilmu chiropractic sehingga umurnya 65tahun. Kemudian melancarkan Shaklee Corporation untuk memasarkan produk yang telah beliau hasilkan sepanjang hayatnya. Impian beliau adalah untuk berkongsi kesihatan yang lebih baik dan produknya bersama dunia.
  7. Produk nutrisi Shaklee dikenali oleh kerajaan sebagai makanan berbeza dengan produk dari syarikat lain yang dilabelkan sebagai drug companies.
  8. Shaklee merupakan pengeluar vitamin dan mineral yang terbesar di dunia dan dilabelkan sebagai leader in the nutritional industry.
  9. Shaklee menjalankan ujikali klinikal sendiri terhadap produk2 mereka.Ia dilakukan oleh pihak luar, unbiased sources (such as Yale University and Harvard University)dimana kajian klinikal ini dijalankan keatas manusia dan bukan haiwan untuk membuktikan secara saintifik yang produk2 Shaklee boleh diutilisasikan dan selamat ke atas badan manusia. Beratus ujian diterbitkan in peer-reviewed nutritional and medical journals such as:The American Journal of Clinical Nutrition. The Journal of Nutrition. The Journal of the American Dietetic Association. The Journal of Applied Physiology, and. The American Journal of Cardiology
  10. Tatkala ramai orang lain mengamalkan penggunaan plastik dan bahan-bahan sintetik, Shaklee kembali kepada semula jadi - dengan mencari bahna-bahan semulajadi yang tulen untuk menghasilkan vitamin dan beliau juga yang terawal mencipta bahan pencuci rumah bersifat biodegradasi.
  11. Lebih 83,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan setiap produk.
  12. Menjalankan lebih 350 ujian ke atas bahan-bahan botani yang baru
  13. Jaminan dan kesucian - 100% kepuasan dijamin. 
  14. Sebanyak 300 juta USD dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.
  15. 54 pingat emas Olimpik yang dimenangi  oleh atlet yang mengguna produk Shaklee
  16. Secara teknikal, produk shaklee tiada parabens, Triclosan, phthalates, sodium lauryl sulfat, natrium sulfat eter lauryl (SLES), 1,4-dioxane. atau propilena glikol. Tiada bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tiada lemak tarnas dan tiada  pemanis tiruan atau perisa. 
  17. Shaklee tidak menggunakan haiwan sebagai bahan ujian.
  18. Pembukusan kami dalah selamat dan bebas daripada biophenol toksin.-phthalates dan dakwat toksik
  19. Setiap produk Shaklee dijamin 100% selamat untuk digunakan
  20. Pembukusan kami dalah selamat dan bebas daripada biophenol toksin.-phthalates dan dakwat toksik
 
Apabila anda MEMILIH SHAKLEE, anda akan tahu tiga perkara adalah benar. Ia adalah sentiasa selamat. Ia sentiasa berkesan. Dan ia sentiasa mesra alam.


Sumber info : master cery, buku nutrisi Shaklee.

No comments:

Post a Comment