04 January 2015

8 Fakta Anggur Muscadine

Disebabkan bulan Jan 2015 ni promosi viviv - beli 6 percuma 1, jadi diana nak kongsikan seberapa banyak info berkenaan vivix ni.

Salah satunya Vivix terdiri daripada 'Anggur Muscadine'. Apa itu'anggur Muscadine?
  1. Anggur hebat ini satu satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosum, yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpontensi untuk memanfaatkan kesihatan.
  2. Saiz sebiji muskat ialah sekitar lima sentimeter (sm) iaitu seakan-akan sebiji plum. Menariknya, di dalam biji muskat ini, terdapat satu kromosom tambahan (20 kromosom berbanding anggur lain yang hanya mengandungi 19 kromosom).
  3. Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
  4. Buah muskat yang jauh lebih besar daripada anggur itu subur di kawasan Tenggara AS yang beriklim panas
  5. Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol.
  6. Ia juga mengandungi asid allergik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutriet yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria
  7. Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIEs
  8. Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antikosida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan Vitamin E  





Bukan sekadar anggur biasa! Ni dia anngur muscadine dari ladang Shaklee.

4 comments:

  1. Mahal ler vivix...
    diana mai belanja 1 botol...
    hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaha....beli 6 diana kasi free sebotoi aci x

      Delete
  2. Replies
    1. Kann...mula-mula dulu ingat mcm anggur biasa yg kita mkn tu..

      Delete