03 January 2015

7 sebab Diana pilih soya-non gmo....

Selama Diana minum ESP, hot stuff ni tak pernah kaji pun asal usul ESP ni. yang Diana tahu ESP ni sangat best, sangat lazat. Dan paling penting ia dijamin selamat 1005. Walaupun ada desas-desus mengatakan kalau minum soya boleh menyebabkan kanser.

Lantaran itu diana kaji, selidik dan mengumpul seberapa banayk info pasal Soya ESP jenama Shaklee. Akhirnya Diana dapat satu fakta mengatakan kalau nak minum soya cari yang non-gmo.

10 sebab kenapa korang kena pilih yang Soya non-gmo(non-Genetically Modified Organism) ni.......
  1. Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya Shaklee dibasuh dengan menggunakan air. Untuk mengekalkan isoflavanes ganestein dan daidzein dan juga kesluruhan  kebaikan soya
  2. Tahukah anda? kebanyakan produk soya diluar sana, dibasuh dengan menggunakan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavan yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.
  3. Ia diproses pada suhu yang rendah bagi memelihara kualiti soya tersebut.
  4. ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino. 
  5. Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol. 
  6. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ESP adalah  rendah  lemak, bebas laktosa dan kolesterol. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur-tua dan muda.
  7. soya yang digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarnnnya.
Sebab tu Diana tak pernah menyesal memilih ESP sebagai minuman utama Diana. Selain dari berjaya breastfeedkan haikal, ESP membantu Diana menghindari dari kulit menjadi kusam. Badan kekal bertenaga sepanjang hari. Dan badan maintain slim. Terbaik dari ladang Shaklee.

Info tambahan

Shaklee meruapakn syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protin soya adaalh faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Isoflavanes- merendah kolestrol,mencegah risiko osteoporosis dan kanser
Genistein-mengekang pertumbuhan kanser.memusnahkan radikal bebas.Baik untuk pemulihan uterus,ovari,menopos,
Diadzein- anti tumor,pankreas,anti estrogern berguna untuk wanita menopos.

2 comments:

  1. Assalamualaikum.
    baru nk try shaklee... hihihi...
    tapi x ambik ESP sbb takut x tertelan susu tu sbb x suka minum susu.
    tak blh imagine apa rasa dia...

    So far ambik multivitamin... B complex... vita C... herb lex jer...
    nk ambik yg lain... takut mmbazir... malas mkn...
    yg 4 ni pun jenuh nk disiplin.
    hihihi

    ReplyDelete
  2. Hihihihi....hat nak konsisten tu semua org rs...mula2 Lupe...mula2 mls...lama2 terbiasa...mkn konsisten hasil pun meletop-letop

    ReplyDelete