22 September 2014

Peppermint-Ginger plus - Buang angin dalam badan


Cerita pasal Peppermint-Ginger plus ni teringat kat adik aku. Asyik merungut jer pasal selalu kembung. selalu angin. katanya banyak angin. Bile aku cakap cubalah Peppermint-Ginger plus. jawapannya tetap sama. 'malaslah dah byk sangat vitamin aku makan.' Ermmm. 

Tup-tup nak dijadikan cerita ade sekali tu die kene serangan angin sampai naik ke kepala. sampai muntah-muntah. baru die tahu. Jangan amik mudah serangan angin ni. Masa tu jugaklah..angkat bendera putih..'aku nak lah peppermint tu'. Sebotol tak sampai RM50 pun.  Dapat-dapt terus telan.  nak-nak masa tu nak makan sambal petai udang. Comfiorm kalo tak makan peppermint- Ginger plus boleh kene angin balik. sbb petai merupakan makanan berangin. hihihihi.

Peppermint-Ginger Plus

Perbezaan Shaklee
Kombinasi 4 herba dari barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Terdiri daripada gabungan bahan-bahan  terhebat seperti daun pudina, Halia, Adas dan Cekur manis.

Daun Pudina
Daun Pudina
Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Selain dari itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kimoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran   yang jelas dan tetap fokus.

peppermiunth-Ginger Plus buang nagin dalam badan
Halia
Halia
Halia membantu merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidaksuburan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang). satu kajian di united kigdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat /mencegah masalah kesakitan  ketika dalam perjalanan/pengembaraan.

pepperminth ginger plus ade adas
pokok Adas
Pokok Adas/Fennal
orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. selain daripada itu ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.





cekur untuk mencegah penyakit lelah
Cekur Manis
Rizomnya digunakan sebagai bahan ubatan untuk menyembuhkan pelbagai jenis penyakit seperti kembung perut, batuk, perut memulas, bengkak, muntah, sakit urat saraf, dan lain-lain. Untuk tujuan tersebut biasanya bahagian rizom akan dimakan secara segar. Sesetengah orang lebih gemar meminum air perahan rizom bagi mengubati penyakit-penyakit-penyakit tersebut. Rizom cekur juga banyak digunakan dalam ramuan jamu yang terdapat di pasaran . Selain itu, kajian awal untuk menguji keberkesanan ekstrak rizom cekur sebagai ubat mencegah penyakit lelah telah menghasilkan kesan yang positif. 

Sapa-sapa badan yang banyak angin tu, bolehlah cuba yer. 

Dapatkan harga terendah dari Diana.

maslah kembung perut

Cara pengambilan :
Membantu Penghadaman              : 3 biji selepas makan
Mencuci usu dan perut                   : Larutkan 3 biji Peppermint Ginger dan 10 biji alfalfa di 
                                                             dalam air suam
Merawat sakit gastrik                     : 3-5 biji dilarutkan dlm air panas menjadi teh herba
Kelegaan tekak, batuk, selsema      : Hisap 2 biji

No comments:

Post a Comment