09 September 2014

Ostematrix


 Ostematix  Lebih Dari Kalsium

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya yang unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi:-


Kalsium (1000mg)  
-
Sumber semulajadi yang   berkonsentrasidan mudah diserap. 
Magnesium (400mg)
-
Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membnatu system saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk mmenghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu, Ianya juga pentung untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
Vitamin D(400 IU)
-
Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.
Zinc, boron,managanes, kuprum
-
Memelihara metabolism kerangka dan pettumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaki tulang, rawan dan menghalang arthritis.


Nutrien-nutrien ni perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suppliment kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

graf kalsium ostematrix
Dipetik dari Buku Panduan Nutrisi Edisi Terbaru

No comments:

Post a Comment