06 September 2014

Alfalfa berasal dari Rumpai Laut?

Wow! Terkejut Diana, Bila ade sorg customer kasi tahu...alfalfa ni dari rumpai laut. 

Lantas dari itu, tercetusnya 'entry ini'. Rasanya masih ramai lagi yang tak tahu apa itu alfalfa. Tahu Rupe...Tahu Bentuk,,,Tahu Alfalfa itu Produk shaklee. Itu sahaja. 

Alfalfa sangat dikenali as milk booster untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka. Tapi tak ramai yang tahu bahan-bahan utama yang terdapat dalam sebiji Alfalfa.

Alfalfa
Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an.

Medicago Sativa
Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medico Sativa) secara organic di California yang bebas dari pertisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juda dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan Alfalfa. Tumbuhan ini mengambill masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. daun Alfalfa Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajagi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.  Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan anak dibiarkan menjadi serbuk sebelum diproses menjadi tablet.Setiap tablet mengandungi 300mg  Alfalfa.

        



No comments:

Post a Comment