19 August 2014

Ada beza ke Vit C kunyah Dan Telan?


Wow...soalan yg timbul dari seorang cutomer.

Apa beza vitamin C kunyah dengan Vitamin C yang perlu ditelan? Krik!krik! Mana lebih "POWER"

Cepat-cepat siapa boleh jawab..diana kasi hadiah misteri. Secara jujurnya diana sendiri memang makan Vit C shaklee
Vit c
Sustained Release Vit C
'Sustained Release Vit C' dan  anak-anak diana kunyah Chewable Vit C. Selama ni rasa sama jer..as long die masih Vit C.

So..dari soalan tersebut...bertungkus lumus study produk Vit C....Tq my lovely customer.

vit c
Chewable Vit C




Hasil dari kajian diana, maka siaplah jadual ni untuk tatapan semua.








Perbezaan Vit C kunyah dengan Telan


No
Chewable Vita-C 100mg
Sustained Release Vita-C 500mg 
1
Mengandungi Vitamin C Plus [100mg]
Mempunyai Vitamin C – 553.00mg
2
Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 24.00mg
Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 120.00mg
Mengandungi Bioflavinoids dan jumlahnya harus 
seimbang dengan vitamin C (500mg vitamin C: 120 mf bioflavonoids)
3
Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah
Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C
 berbentuk tablet.
4
90 biji
Sebiji sehari
180 biji
Sebiji sehari
5
Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Chewable’ kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!
Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Sustained Release’ kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam!  Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi ‘Sustained Release’, Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan
6
Lebih mudah dikunyah.
Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
7
Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
Sesuai utk golongoan dewasa
8
Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
Dengan formulasi ‘Sustained Release’ ataupun ‘Pelepasan Masa’.
Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
9
Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalamanseperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.

Namun apabila kita demam dan selsema, dinasihatkan anda mengambil dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Selain itu vitamin C itu digalakkan agar dipatah dua sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.
10
Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan.
Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah *
membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan,kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan,membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi,membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka,membina kalogen untuk kulit yang   sihat,bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan,meningkatkan penyerapan zat besi




Sesiapa yang kat luar sana belum pernah try makan Vit C...marilah cuba sebotol 'sustained release Vit C from shaklee..berbaloi-baloi...jimat pun jimat..sebotol ade 180 bijik..tahan 6 bulan tu.

untuk dapatkan harga diskaun nanti pm diana OK

diana@mama D
0193250676
Free postage COD gombak.

No comments:

Post a Comment