16 February 2015

Rahsia sendi sihat

credit picture from google
New Advance Joint Health Complex membantu sendi sihat dalam 3 cara:
  1. Meningkatkan cushioning: Glukosamin membantu memelihara rawan-cushioning perlindungan di antara sendi yang membolehkan mereka bergerak lebih bebas.
  2. Memelihara tisu penghubung yang sihat: Zink, kuprum, manganese dan vitamin C membantu membina kologen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi.
  3. Meningkatkan keselesaan Sendi : Ekstrak Boswellia membantu membantutkan mekanisma respons stres tubuh untuk memperbaki keselesaan sendi.
Di dalam kajian klinikal yang terbaru, para peserta yang mengambil extrak Boswellia di dalam New Advanced Joint Health melaporkan keselesaan sendi yang lebih baik, pergerakan yang lebih mudah, dan kemampuan yang lebih untuk melakukan aktiviti harian, berbanding dengan mereka yang mengambil satu lagi jenis ekstrak Boswellia yang mengandungi tahap AKBA yang lebih tinggi.
   




5 comments:

  1. sejak usia semain meningkat nih dan juga pernah kemalangan, penguasaan tubuh atas sendi memang semakin menurun.... selalu sakit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo...macam tu ke? Najib ada makan apa-apa suppliment tak sekarang? Ada baiknya amik. Sangat membantu. Sbb Diana dulu mempunyai masalah sakit belakang..jadi diana amalkan suppliment. Dan ia memang sangat-sangat membantu. sekadar memberi pendapat *_*

      Delete
  2. sendi lutut dah berbunyi...masih mencari ubt yang sesuai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi....mcm pernah kena jugak jer....selalunya pagi pagi turun tangga mesti berbunyi

      Delete
    2. Kalau nak cuba, try, test 'Advance joint health...haba' nuuu...hihihihi

      Delete