20 February 2015

Rawatan alternatif untuk sakit sendi/arthistis

Hari ni Diana nak sambung cerita berkenaan vitamin Sakit Sendi yang Diana kongsikan tempoh hari. Bagi yang dah lupa atau terlepas baca,boleh ulangkaji di link ni yer.


Advanced Joint Healh terdiri daraipada 4 bahan utama yang terdiri daripada :

1. Ekstrak Boswellia : Diperlolehi dari resin pokok Boswellia Serrata, Ekstrak botanikal ini mengandungi asid boswellik yang menghalang formasi leukotrien, kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi menyebabkan ketidakselesaan sendi. Ektrrak proprietary Boswellia yang digunakan di dalam New Advanced Joint Health Compleks, mengandungi konsentrasi yang tinggi AKBA(3-acetyl-aa-keto -beta-boswellia acid), satu asid boswellik, dan lain-lain konstituen Boswellia yang digabung untuk menghasilkan bioktivity yang lebih unggul dari hanya AKBA. Di dalam kajian klinikal terbaru, para peserta yang mengambil ekstrak Boswellia di dalam  Advanced Joint Health Compleks melaporkan keselesaan sendi yang lebih baik, pergerakan yang lebih  mudah, dan kemampuan yang lebih untuk melakukan aktiviti harian, berbanding dengan mereka yang mengambil suatu lagi jensi ekstrak Boswellia yang mengandungi tahap AKBA yang lebih tinggi.

2. Ekstrk Jagung membekalkan sumber glukosamin yang pekat
 
Apa itu Glukosamin?
Glukosamin adalah satu jenis gula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans, komponen struktur rawan dan cecair di antara tulang yang membekalkan pelinciran.

Banyak kajian menunjukkan supplemen glukosamin membantu meningkatkan pelbagai gerakan, mobility dan fleksibiliti. 

New advanced Joint Health Compleks menampilkan glukosamin hidroklorid, sumber yang paling tinggi konsentrasinya. Ianya diperolehi dari sumber sayuran(ektrak jagung, berbanding dengan kebanyakkan glukosamin yang diperloleh dari sumber kekerang.

3. Vitamin C
New Advanced Joint Health Complex membekalkan 100% daily Value (Nilai Harian) vitamin c, satu nutrien yang diperlukan bagi sintesis Kolagen.

4. Zink, kuprum dan mangganes diperlukan untuk membina tisu penghubung.

Semua ingredien di atas telah diuji Secara Klinikal. Ia bertindak lebih Cepat dan lebih berkesan.

 
Sumber Rujukan, Panduan nutrisi
 

 

Sebotol mengandungi 60 biji
Harga Runcit : RM124.00
Diskaun keahlian sebanyak  20-25%

Cara Pengambilan
1 biji, 2 kali sehari

Memperbaiki keselsaan sendi

No comments:

Post a Comment