09 July 2014

VIVIX- Gabungan Ramuan Semula Jadi




Vivix 'BOTANICAL BEVERAGE MIX' yang bermaksud ia terdiri daripada 4 bahan-bahan utama seperti:-

√ Muscadine Grape

√ Purple carrot

√ Elderbery (Sambucus Nigra)

√ Polygonum Cuspidatum


Bahan-bahan semula jadi    








Apa itu Muscadine Grape?
 


Anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan,fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksida yang lebih kukuh. Saiz daripada anggur Muscadine adalah sebesar bola golf. Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. Ini membuat ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan
 



Apa itu Purple Carrot?
 
Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak athocyanins, terutama sekali bluberry, yang mengandungi antioksidan yang teramat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam karet yang berwarna ungu-kuning, dan ungu -oren, dan karet ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, diikuiti oleh karet ungu-oren.  Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak dalam semua karet. Asid Klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. Sejak kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi termasuk antioksida, anti radang, anti mikrobial dan anti -carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan penyakit koronori jantung.





Apa itu Elderberry (Sambucas Nigra)
 

Keberkesanannya dalam  mengubati simtom flu, terutama sekali Influenza B. berry mengandungi flaonoids, yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria 

Pada masa yang sama, Eldeberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin, yang memberi kesan anti radang. Ia juga dapat  mengurangkan simptom sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. Ia juga berkesan terhadap keadaan seperti flu, jangkitan yeast, asma, batuk, sesak nafas, dada dan diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi Kolestrol LDL, Oksida LDL, dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular. Kesimpulannya eldeberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakity kardiovaskular dan jantung termasuk, strok dan serangan sakit jantung.Selain daripada itu ia mampu mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

  

Apa itu Polygonum Cuspidatum?


Dikenali sebagai Knoteweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang berasal dari Asia, yang juga terdapat dalam ekxtrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.
Polygonum Cuspidatum membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan mengurangkan berata  badan.
 


sekarang anda dah tahukan bahan-bahan yang terkandung dalam sebotol VIVIX anda.Hanya sesudu sehari mampu menjadikan anda nampak lebih muda dari umur sebenar, bebas dari diabetes, serangan jantung, kolestrol. Sentiasa bertenaga sepanjang hari. 
 

 
Diana [Mar diana]  
Shaklee Independent Distributor [ID No : 914467]
0193250676|mardianaabudarin@gmail.com





No comments:

Post a Comment