21 July 2014

Kenapa Omega Guard merupakan ikan laut air dalam?




Ikan Salmon mempunyai kandungan Omega-3 yang tinggi.
American Public Health Association mengesyorkan makan ikan air laut dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan(playing cards) sebanyak dua kali seminggu akan mengandungi paras asid lemak Omega-3. Ia membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika Nobel Price, telah menemui satu rahsia: 

Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Igloo
Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala, kaum eskimo yang menetap di Amerika utara, yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan jantung. 

Penyelidikan lanjut mengenai ikan iar laut sejuk menunjukkan  : ikan dari api laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, meurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan Thrombus, merawat pemyakit lelah, dan alahan kulit dengan berkesan.


Tahukan anda APA ITU SENDAWA BAU HANYIR IKAN ?

Mari kita sendawa
SENDAWA merupakan satu bunyi kecil dan sekejap yang akan kedengaran apabila seseorang itu kekenyangan selepas makan.

Perkara ini merupakan rutin harian yang pastinya akan terjadi selepas menikmati apa juga hidangan dan ia bukanlah satu perbuatan yang aneh atau luar biasa.

Hanya sebahagian kecil yang sendawa bau hanyir ikan selepas mengambil minyak ikan, disarankan untuk mengambil minyak ikan sebelum makan atau bila perut kosong.


Siapakah yang patut mengambil minyak ikan?

Minyak ikan melincirkan saluran darah dan berkemampuan untuk mencairkan darah untuk pengaliran darah yang lancar dan melambatkan kepekatan darah.

Peringatan!

Pesakit yang akan melakukan pembedahan dan perempuan hamil yang sudah hampir bersalin, tidak digalakkan untuk mengambil minyak ikan. 


No comments:

Post a Comment