16 July 2014

Manfaat Utama Omega Guard - Shaklee



Omega Guard Dan Manfaatnya

     Diam tak diam hari ni dah 18 ramadan...Sepanjang bulan ramadhan ni hanya 2,3 kali sahaja  menjejakkan kaki di bazar ramadan. Kalo ikutkan nafsu serakah ni macam-macam nak dibeli di bazar. Ternyata semua menarik belaka. Tapi disebabkan menu berbuka puasa kami sekeluarga berbuka tanpa sebutir nasik menjadikan kami tak pernah risau dan teruja dengan santapan di bazar ramdan. Menu berbuka puasa kami hanya dengan kuih-muih dan mee goreng@bihun goreng@ mee kari. Semuanya berasaskan 'Mee'. Bukanlah kata sepanjang sebulan tu kami tak makan nasik...hanya untuk berbuka puasa jer..bersahur WAJIB amik nasik tau. So pada mereka-mereka yang berbuka dengan nasi, dengan lauk pauk yang berkalori tinggi kamu semua wajib telan 'OMEGA GUARD'.


Apa Manfaat yang akan saya perolehi sekiranya saya mengambil Omega Guard Shaklee?
  • Asid Lemak - Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.
  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok - DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar.Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher  atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol,menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesrtol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko sakit jantung.
  • Membantu tumbesarhemian & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori- DHA adalah nutrien utama untuk otak janin semasa di dalam kandungan. Susu Ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimier, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine. Satu hidangan Omegaguard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatatis, SLE dan penyakit buah pinggang
  • Menentang Cancer - Kajian yelah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enteogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih effektif.
  • Memelihara fungsi-fungsi Sendi (arthitis) - Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effektif.
  • Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan- Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupyaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasythenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.



*Cadangan pengambilan Omega Guard Shaklee :

Untuk penjagaan Kesihatan : 2 kali sehari, 2 hingga 4 kapsul (sebelum atau sesudah makan)
Untuk Sakit tulang, Kolestrol tinggi, tekanan darah tinggi : 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali


Andai kata teruja nak cuba Omega Guard ni bolehlah Hubungi diana
Tel No : 0193250676
Fb : Mar diana
COD : Depan tangga umah, sekitar kawasan GOMBAK/KL

No comments:

Post a Comment