10 May 2015

Garis Panduan makan vitamin@ suppliment

Haiiiii...semua.


Assalamulaikum,


Azam baru Diana nak updated blog setiap hari. Hahaha. Azam baru tak perlu tunggu tahun baru, baju baru atau apa-apa yang baru.


Just do it!



So,  petang ni Diana nak sembang topik "PANTANG LARANG"



"PANTANG LARANG DIANA".

Kadang-kadang rasa serabut bila ada banyak pantang larang ni. Itu tak boleh ni tak boleh. Pendek cerita nak 100% perfect. Serba serbi. Last-last diri sendiri rasa nak pitam dan nak pengsan. Rasa-rasa  boleh tak kalau tak de istilah "PANTANG LARANG" ni. Nak buang jauh-jauh.

  1. PANTANG... kalau nampak  ada habuk, ada sampah...ada pasir kat lantai. Orang kata kalau nampak mende-mende alah tu, balik-balik keje tu terus pegang penyapu. Rasa kalau tak sapu tu nampak sangat kotornya.
  2. PANTANG... kalau rasa atau nampak lantai melekit-lekit terus pegang mop. Selagi tak mop tu rasa tak senang nak duduk.
  3. PANTANG.....nampak baju penuh dalam bakul..pasti nak dobi cepat-cepat. Serabut wei nengok berberbakul-bakul baju kotor.
  4. PANTANG...nengok kain baju bertimbun-timbun dalam bakul...Sebab tak suka bila nak carik baju yang nak dipakai kene "kumbah" dalam bakul.
  5. PANTANG.... bubuh botol kicap kat atas meja tanpa pelapik pinggan. Hahhah...ni gatal namanya. Logiknya malas nak lap kesan kicap yang kat atas meja tu.
  6. PANTANG..... atas meja makan sarat dengan barang-barang yang tak sepatutnya. Logiklah kan...meja makan harus ada mende makanan jelah kan.
  7. PANTANG.... toilet mesti sentiasa bersih. Jangan ada kesan-kesan 'tut'.
  8. PANTANG....cadar, tuala 2, 3 kali seminggu dah tukar yang lain. Mesti nak sentiasa bau sabun. Baru ada feel nak tido.
  9. PANTANG....tak suka bila tidur pakai bantal dan selimut orang lain. Jadi bila balik kampung siap angkut bantal sendiri.


Bunyi macam bagus sangat kan! 


Tulah "PANTANG LARANG DIANA" 


Hakikatnya kadang-kadang kita kene terima hakikat yang kita ni seorang manusia biasa dan tak sempurna.Tak terkejar nak buat semua mende-mende tu.


Kadang-kadang cuba jugak buat tak heran dengan pantang larang ni. Tapi tak menjadi...sadissssss!


Sebab dah imun dengan badan kutttt.

 
Macam tu jugak bila korang amalkan pengambilan suppliment. Setiap suppliment pasti ada garis panduan nya tersendiri atau PANTANG LARANG yang perlu diikuti. 

Contohnya kalau korang amalkan vitamin Shaklee.

Ada beberapa PANTANG LARANG yang harus korang patuhi


Tak Note ok!
















Terima kasih dengan setiap kunjungan anda di blog ini.

4 comments:

  1. Replies
    1. hihihi...tak yah byk sangat pantang larang..nanti serabut mcm diana. satu pun dah kira bagus dahhhh...

      Delete
  2. tudiaaa banyak nye pantang larang.. hehehe..
    kalo CT mmg sminggu skali atau dua minggu skali la mngemas..

    dasar pemalas diri ini =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhah...akk ni bukan rajin nau pun...tapi sbb habit kut!...

      Delete