03 March 2015

Rahsia susu meriah

Diana pun teruja nak kongsikan pengalaman sendiri mengenai Soya ESP jenama Shaklee. Diana mula mengenali ESP ni pada tahun 2012. Sebabnya masa tahun 2012, Diana melahirkan anak ke-2 dan bercita-cita nak menyusukan Haikal secara eklusif.

kenapa Diana pilih ESP jenama Shaklee, bukan dari jenama-jenama lain. In honestly masa tu tak tahu pun sejarah ESP ni. Never google. Cumanya yang Diana tahu masa tu, ESP adalah jenama yang paling dihgemari ramai bagi ibu-ibu yang ingin menyusukan bayi mereka secara eklusif. Ia dikenali sebagai 'milk booster'. Tetapi perlu ditekankan, bahawa susu meriah yang dihasilkan bukan bergantung pada suppliment semata-mata. Sebagai contohnya minum segelas ESP pada waktu pagi boleh menyebabkan ibu-ibu kekal bertenaga sepanjang hari. Secara logiknya bila badan ibu rasa bertenaga secara tidak langsung ia boleh menyebabkan production susu meningkat.

Energizing Soy Protein ni merupakan minuman berasaskan kacang soya. Kacang soya Shaklee dijamin berkualiti dan selamat kerana kacang soya nya diproses menggunakan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. 

Tahukah anda? Sesetengah protien soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat,malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.

Bagi ibu-ibu yang menyimpan niat untuk menyusukan bayi secara eklusif selama 2 tahun..Diana menyediakan sedikit ilmu di RUANGAN SEDAPNYA SUSU MAMA. Semoga ilmu yang dikongsikan boleh dimanfaatkan bersama.

Hadiah sikit testimoni kawan-kawan

Tetimoni dari Pn Nadia Muba

Testomoni dari Pn Hasmulini Abdul Rahman

Testimoni dari Pn Nor Ismaniza Ismail

 


2 comments:

  1. Saya pun minum esp dan dapat exclusive bf sampai skrang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn...alhamdulilah Diana pun berjaya PHD dlm bfkan Haikal. Skrg anak pun dah besau. Dah umur 3 tahun.....

      Delete