05 March 2015

Penyalahgunaan Bisness MLM

pinjam sat gambar PM cery..Tobat! ESP plain sangat sedap. Yang penting semulajadi
Sambil meneguk secawan ESP plain, Diana kongsikan sedikit ilmu dari sifu Diana. Kata-kata beliau mengenai fakta bisness MLM.

"Saya nak kongsi dengan semua tentang penyalahgunaan bisnes MLM.
Fakta:Multilevel marketing (MLM) ialah strategi pemasaran dimana setiap pengedar dibayar komisyen/bonus berdasarkan jualan peribadi dan jual berkumpulan. Tak semua bisnes MLM itu tak bagus tapi hanya segelintir yang dah terkena dengan perangkap MLM maka bisnes MLM dicop skim cepat kaya,skim setan bertopeng manusia yang berleluasa di akhir zaman.
Jadi kalau anda nak pilih bisnes MLM sebagai sumber pendapatan tambahan pastikan anda semak :

1- Adakah syarikat MLM tersebut menjadikan produk sekadar mengaburi mata, harga produk tinggi melampau.Lebih fokus untuk jual beli orang bukannya jual beli produk

2-Kalaupun harga produk sesuai, tetapi anda semak adakah pengedar/leader menyalahgunakan pelan pemasaran syarikat dengan mempengaruhi bakal ahli melaburkan RM5000-RM30000 untuk membeli pangkat atau buat pinjaman peribadi. Bulan pertama ja banyak bonus. Bulan seterusnya hampir tiada.

Okey itu sahaja.Jangan semata-mata nak kaya cepat, anda gi gadai duit saving anda. Siapa nak tolong nanti? Upline jutawan pun tak dapat tolong.Saya hanya boleh tolong beri peringatan sahaja
notakaki: Saya pun bisnes MLM tapi pilihan saya terbaik tanpa memanipulasi sesiapa. Vitamin C yang saya jual lebih kurang 40sen ja sebiji, B-Complex 30sen sebiji. Multivitamin terbaik dunia pulak lebih kurang 60sen sebiji. Murah tapi kualiti tahap 5 bintang. Oh ya. saya juga tak dapat apa komisyen kalau rekrut ahli baru.kena buat sales dulu baru boleh dapat komisyen. Dan saya tak suruh downline saya laburkan ribu-ribu.Saya suruh diorang buat basic master checklist je..hihi"


kata-kata dari salah seorang jutawan Shaklee PM cery.








Terima kasih dengan setiap kunjungan anda di blog ini.  
 

2 comments:

  1. hari tu kawan diajak g dengar ceramah, katanya makan free sebaliknya tidak malah dipaksa mengeluarkan apa yg ada utk digadaikan , fhone ke duit, brg kemas . klau tidak tak dpat balik . hmmm mujur tak pegi . rupanya projek MLM ni la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam tu sekali? Tu yg risau ni. Kalo diana, package yg mcm tu lgk menakutkan...sbb dah pernah 'terkena' juga. Skrg amat berhati-hati....(^_^)

      Delete