09 June 2015

Sirap merah oh sirap merah!

Assalamualaikum,


Pejam celik, pejam celik tak lama lagi nak masuk ramadhan dah.


Orang kata aura-aura ramadan tu dah mula terasa. Nak-nak macam Diana ni. Last-last minit baru nak ganti posa. Padanlah muka kan! The most important dah cuti puasa WAJIBLAH  GANTI kan.



Hari ni Diana nak  kongsi cerita pasal vivix.



Semua orang pasti dah familiar dengar nama vivix ni kan?

Sila perhatikan gambar Vivix ni di atas. Vivix berwarna merah pekat dan likat. Kalau masuk dalam tekak rasa macam rebina. Rasa anggun plus rasberry. Ternyata sedap! 

Hanya sesudu kecil sahaja.


Kenapa vivix berwarna merah bukan itam, kuning atau hijau?



Ha....ni den nak koba an



RAMUAN  UTAMA vivix  terdiri daripada Anggur Muscadine. Ia sejenis anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan kerana pasangan tambhan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antikosidan  yang lebih kukuh. Bercerita pasal saiz nggur muscadine ini, ia tidaklah seperti anggur yang biasa kita makan tu. Sebaliknya saiznya adalah sebesae bola golf. Ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. 


Selain daripada itu, ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anngur jenis laindan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus  dan anti bakteria.



Siapa yang digalakkan mengamalkan Vivix?

Vivix sesuai di ambil oleh perokok, ketagihan arak atau dadah, pesakit Asthma, Bronkitis, batuk, masalah pundi hempedu, hepatitis, penyakit jantung, diabetes, Gout, batu karang, migrain, kebas-kebas atau kekejangan, letih dan lesu, parkinson,Penuaan, Terbakar, LUPS SLE, Katarak, Sakit sendi, Masalh prostat, Kemandulan lelaki, cyst serta kanser dan tumor.




Sekian, untuk info kali ini.


Jumpa lagi









Terima kasih dengan setiap kunjugan anda di blog ini. 

19 comments:

  1. Replies
    1. u are welcome. Sharing is carrying. (^-^)

      Delete
  2. vivix?ohh ketinggalan zaman says..baru tahu ni..nmpk sgt tak peka dengan penggunaan Makanan tambahan ni semua..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. X pe Kak...skrg sennag..semua dihujung jari...lg satu diana selalu kongsi2 info di sini... Nanti senang2 dtg ke sini lg yer

      Delete
  3. huuurm.. sirap yeee hahaha.. yo yo o je ingat
    ada resepi sirap special aaahak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaha.. Kes tipah tertipu ke ni? Nanti akk carikan resipi sirap special ye....

      Delete