Salam Korang!
Banyak cerita nak story mori
dengan korang….Salah satu cerita bertajuk “I'm not mrs perfect 10"
Kejadian berlaku kat station
minyak. Lampu berwarna orange dah menyala. Masa untuk mengisi minyak. Dengan
langkah penuh semangat Diana kuarkan ‘kad kering’.Untuk buat bayaran. Memang niat tak mau guna cash.
Taraaaaaa!
Bila masukkan kad bahagian insert kad tu… status ’Kad Decline’. Aik dah kenapa decline
pulak. Diana cuba sekali lagi. Still decline. Sob-sob…sambil menarik nafas
panjang…..
Langkah seterusnya…Diana pegi
kat kuanter. Dengan penuh bangga, budak kat kuanter tu cakap…kad akk dah
expired ni. What! Dah expired. “ Tak pelah Dik!
Dalam hati dok
berkata-kata..asal pulak expired,bukan hari tu aku dah renew ke? Tak
pasal-pasal kene kuarkan cash pulak..Yelah kang ada pulak kene tolak kete.
Tiba-tiba baru Diana teringat,
hari tu Diana nya kad memang ada masalah. Cip tak boleh nak baca. So tuklar kad lain sbb isu
cip rosak. Bukan isu kad renew.
In honestly memang tak perasan
kad tu dah expired on Mac 2015.
Grrrrrrrrrrrrr
Kan I dah cakap 'I’m not mrs
perfect 10'
Hari ni dengan bangga nak pg isi
minyak lagi. Maklumlah dah dapat kad baru.
Seeeeeee kad expired on 3/20
Tetapi malang tidak berbau ‘
Kad masih tak boleh dibaca. Uwaaaaaaaa! Kene kuar cash lagi. Kali ni mugkin
sebab kad tidak diaktifkan selepas kad direnew.
Rasa nak jerit sekuat hati.
Diana kene terima kenyataan
that ‘im not mrs perfect 10. Diana memang jenis tak particular. Tak detail.
Buktinya
Kalau beli baju, Diana never
check back. Diana hanya akan nengok saiz je. Yang lain-lain kim salam nak
check. Macam dah jadi satu habit. Kadang-kadang tak nampak pun baju tu kotor
ke? koyak ke?..serius memang tak 'menelek'
Kalau buat keje yang bos kasi
pun..i never check back. Tu pasal bila buat claim..banyaknya kesalahan.(^_^)
Lagi satu..kalau minum air dalam
cawan…Diana main minum je. Kut-kut dalam air tu ada tahi cicak pun tak
perasan. Hahhahah…..nasib badanlah kannn
Manusia memang tidak pernah
sempurna. Tapi kita tetap kene berusaha untuk menjadi seorang yang terbaik.
Walaupun bukan sempurna 100%
CUMANYA
Kalau tang mempacking customer barang..yang tu memang 1000 kali Diana check.
Jangan carik pasal. Sat lagi orang order lain kita pos lain. Tu namanya ‘NAHAS
MENANTI’.
Hahhahah
Sebelum pos barang ke customer
pun..1000 kali check. Takut tersalah address. Naya nuuuu….
Semua kene buat dengan teliti.
CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT! Betui tak?
Sebarang
pertanyaan berkenaan produk Shaklee boleh terus menghubungi
Diana
0193250676
Sekian. Jumpa lagi.
Terima Kasih dengan setiap Kunjungan anda di blog ini.
hehehe..ciannya dia..bukan sekali tapi 2 kali...sebab tu penting kena check balik walaupun hal itu hanya kecil..tapi pastikan check balik..
ReplyDeletekan Yan....selalu mcm tu. Careless sangat diana ni!. Sekrg kad dah blh guna. (^_^)
Deletehehehe CT pun lesen kete mampuih da ni.. dekat sbulan x renew ni ahaha..
ReplyDeletebtw x bahaya ke expose no kad tu kak ? just incase..