27 May 2014

risau susu merundum....

sekarang-set  breasfeeding



dulu -set trial



wow..bile nak dekat pose gelabah...takut susu kurang..takut susu x cukup..takut susu merundum..semualah aku takuttt...

so langkah pertama aku google..asyik kuar produk shaklee jer..asl nak tbh susu..shaklee...asl nak susu byk..shaklee..ape best sgt ker produk ni...ermmm..kene try jugak ni...
   Ms tu tahun 2012 x byk sgt kat fb iklan2 shaklee ni..tp aku dok ngk satu fb minah ni...nmnye fazlina rosli...aku kenai die sbb die ni belajr sm tpt dgn aku kat Uitm jengka sana...tp kenai ghupe jerlah...x kenai closed...so aku beli dgn dia..yg pack2 kecik tulah trial set...2-3x jugak lah aku beli
   aku berjaya mkn dgn jayanya.....dgn tertib..konsisten...cukup rakaat..x pernah misss...dgn harapan susu aku mencurah2....hahhaha.kawan-kawan aku yg ngk ms tu...wei byknye nak kene mkn...bia' betui...betuilah knnn. Mula-mula memang payah..dr seorg yg x pernah mkn suppliment..tetiba kene mkn in konsisten, disiplin...MY PUSH FACTOR is nak susu byk...nak susukan haikal sampai umur die 2 tahun....
      skrg trial pack tu dah x dok dipasaran yg ade ni ha...memperkenalkan set eklusif breastfeeding.....
korang jgn kedek nak kuar belanja try set ni...sgt2 bergune..yer...bknnye korang kene beli sebln sekali...silap3 bln sekali br top up....
  dan amat-amat diingatkan yer..TIDAK BERMAKSUD kalo dah amik set menyusu ni..korang dok diam jer..x yah nak pump susu tu...menjawabbbbbb...memang 2-3 hari keringlah susu korang....bgk2 ibu yg bekerja KHUSUSNYE..pump adalah SANGAT2 penting....kalo dpt pump 3-4x dlm tempoh waktu bekerja..AMATLAH CEMERLANG...kene ghajin...ghajin kuase 1000x....

sekrg dah pukul 11.08...ms utk menidorkan diri..menidorkan anak2...

Esok kite cite psl 'PUMP" pulak...


No comments:

Post a Comment